Schody.  Vstupní skupina.  Materiály.  Dveře.  Hrady a zámky  Design

Schody. Vstupní skupina. Materiály. Dveře. Hrady a zámky Design

» Nemůžete řezat okno nebo dveře v obytném domě - majitel zemře nebo dojde k velké ztrátě. Nejnovější dokumenty k případu

Nemůžete řezat okno nebo dveře v obytném domě - majitel zemře nebo dojde k velké ztrátě. Nejnovější dokumenty k případu

Telefonická konzultace 8 800 505-91-11

Hovor je zdarma

Dveře místo okna

Dům je ve společném vlastnictví. Jeden majitel si chce ve své zdi udělat místo okna dveře - východ do ulice, aby nechodil po společném dvoře. Jak to formalizovat, potřebuji souhlas ostatních vlastníků?

Dobrý den, milý návštěvníku stránek, bez vašeho souhlasu to nemůže udělat a vaše stěny se mohou zřítit, protože okno je umístěno v hlavní zdi. Hodně štěstí a vše nejlepší, s úctou, advokát Ligostaeva A.V.

Koupil jsem byt v cihlový dům v 6. patře udělali místo okna dveře pro přístup na lodžii, ale to nebylo legalizováno. Co by měli dělat noví majitelé?

Pokud se rekonstrukce nedotkne nosné zdi, lze legalizaci provést pouze u soudu, protože práce již byly dokončeny. Pokud dojde k poškození nosné zdi, soud to zamítne a nařídí ji uvést do původního stavu. Za projektanty se můžete obrátit, pokud je pro vás obtížné určit, zda je nosná zeď dotčena či nikoliv. Soud bude ještě potřebovat jejich technický posudek.

Koupili jsme byt. V něm byly 1) odstraněny 3 vestavěné skříně, 2) byly vyrobeny dveře místo okna a kovové schodiště. Při kontrole a projednávání transakce s realitními kancelářemi nám ústně potvrdili, že vše bylo legalizováno.
Vzhledem k tomu, že jsme si vzali hypotéku a objednali posudek u odhadce, nebylo o pravosti dokumentů pochyb. Po transakci jsem si vyžádal posudek odhadce - nevšiml si (!) chybějících vestavěných skříní a přítomnosti železné dveře s železným schodištěm místo okna. Jaké následky a rizika nesu jako nový majitel a jak je mohu snížit na minimum?

Ahoj. Můžete to legitimovat sami. Po provedení stavební a technické zkoušky.

Mohu ve vícepatrové budově z panelů vyrobit místo okna dveře?

MŮŽETE, ale k tomu potřebujete 100% valné hromady všech vlastníků domu, jelikož zeď je společným majetkem bytového domu.

Sousedé v 1. patře odstranili okno a místo něj nainstalovali dveře, prořízli okenní otvor, čímž nikoho neinformovali a nepředložili žádné doklady k povolení. Jaké jsou naše činy?! Na koho se mám obrátit? Máme HOA.

Pro provedení kontroly se obraťte na inspekci bydlení nebo státní zastupitelství. Soudu uvést prostory do původní polohy. Musí existovat řešení architektury.

V koupelně je místo vany sprchový kout a v kuchyni je místo dveří na balkon a okna oblouk? Po zhotovení oblouku se lodžie zateplila, zasklela a zavěsil tam radiátor. V bytě nezávislé topení. Ohledně tohoto problému jsme kontaktovali ZISZ, odpověděli, že to není považováno za přestavbu. Také bych rád slyšel vaši odpověď. Je potřeba tyto změny bytu zanést do katastrálního pasu?

Pokud vám již odpověděli specialisté na ZISZ, tak v tomto oboru určitě nejsme odborníci. A jak provedete změny v katastrálním pasu bez uzavření specialistů na ZISZ,

Dobrý den! Výměna vodovodních armatur, dřezů, desek a potrubí za podobné parametry a účel, ale za předpokladu, že se jejich umístění nezmění, není sanace! Odpověděli jste správně.

Pokud byla při vytváření oblouku poškozena vnější stěna, pak se jedná o přestavbu, může vám administrace dát pokyny, abyste zeď vrátili do původní podoby.

Pěkný den vám. Pokud vám již specialisté na ZISZ odpověděli, pak vám jistě odpovědět nebudeme. Přeji hodně štěstí při řešení vašeho problému.

Podle Čl. 25 bytového zákoníku Ruské federace je přestavba obytných prostor změnou jeho konfigurace a rekonstrukce obytných prostor je instalace, výměna nebo převod. inženýrské sítě, sanitární, elektrické nebo jiné zařízení vyžadující změny technického pasu obytných prostor. Postup pro jednání zúčastněných stran, jakož i důvody pro rekonstrukci a (nebo) přestavbu bytových prostor jsou stanoveny čl. 26 Zákon o bydlení Ruské federace. Práce, které mohou zahrnovat tyto pojmy, jsou uvedeny v článku 1.7.1 Pravidel a předpisů technický provoz bytový fond, schválený vyhláškou Státního stavebního výboru Ruské federace ze dne 27. září 2003 N 170. Přestavba obytných prostor může zahrnovat zejména: stěhování a demontáž příček, stěhování a instalaci dveře, rozčlenění nebo sloučení vícepokojových bytů, instalace dalších kuchyní a koupelen, rozšíření obytné plochy o pomocné prostory, likvidace tmavé kuchyně a vstupy do kuchyní přes byty nebo obytné místnosti, vestavba nebo přestavba stávajících zádveří. „V kuchyni byl místo dveří na balkon a okna vytvořen oblouk“ - zde jste odstranili část stěny pod tímto oknem - jedná se o rozšíření oblasti kvůli pomocným místnostem. Myslím, že byste si přesto měli pořídit nový technický plán a legitimizovat práci, kterou jste vykonali. Pokud máte nějaké dotazy, můžete zavolat.

Je možné namontovat místo okna dveře pro výstup na lodžii (demontovat zdivo pod plastové okno a dát dveře a okno na podlahu)? lodžie nebude vytápěna. Dům je cihlový, byt je v 6. patře. Pokud to uděláte a pak to legalizujete v ZISZ, hrozí vám velká pokuta?
Je možné odstranit nosná příčka mezi kuchyní a pokojem tak, aby vznikla velká kuchyň-obývací pokoj? Zbývající 2 pokoje jsou oplocené dveřmi. Byt je nový, otevřený, cihlový dům, plynový sporák.

Dobré odpoledne. Chcete-li provést takovou rekonstrukci, musíte získat povolení od správy, k tomu musíte nejprve připravit projekt. Nebude možné ji legitimovat v ZISZ; ZISZ jednoduše provede měření a zohlední přítomnost nezákonné rekonstrukce v osvědčení o registraci bytu. Poté budete muset kontaktovat Správu s žádostí o legalizaci. V praxi to Správa obvykle odmítne, poté se budete muset obrátit s nárokem k soudu. Proto je lepší dělat vše legálně - a bude méně nervů a levnější. Stačí připravit projekt a získat povolení pro tento projekt od Správy.

Dotaz na osazení samostatného vchodu do obytného bytu v 1.NP osazením dveří místo okna lodžie (nikoli nosné stěny).
Totiž souhlas vlastníků domů. Kolik souhlasů je potřeba nasbírat? Budova je 2 roky stará (450 bytů) a není obsazena více než z poloviny.
Informace z trestního zákoníku - potřebujete 50% + 1 hlas (obtížně dosažitelné), z územního výboru - 100% (což není ani teoreticky možné).

Jelikož se bavíme o provádění konstruktivních změn na společném majetku, kterým jsou stěny domu, je nutné získat souhlas všech vlastníků. Pokud se neprodají všechny byty, lze se na chybějící části dohodnout s developerem.

Bohužel to s největší pravděpodobností nebude fungovat se samostatným vchodem je snížen, což znamená pgo art. 36 bytového zákoníku Ruské federace - je nutný souhlas VŠECH majitelů domů v domě.

Dobrý den. S ohledem na skutečnost, že mluvíme o Ke změně návrhu společného majetku všech vlastníků v souladu s článkem 36 bytového zákoníku je třeba získat souhlas všech vlastníků bytových prostor.

Dobrý den. Bohužel, ale správně vám řekli, že v článku 36 zákona o bydlení je vyžadován souhlas všech vlastníků domů. Vše nejlepší a děkuji za návštěvu stránek.

Dobrý den! Mám nebytový prostor v 1. patře, místo okna potřebuji namontovat přední dveře. Potřebují sousedé souhlas?

Dobré odpoledne. K rekonstrukci potřebujete především souhlas správy. K tomu je potřeba připravit projekt a podat administraci odpovídající žádost.

Pronajali jsme nebytové prostory v cihlovém domě, místo okna chceme udělat dveře, bez verandy. Jen kovové dveře. Ve skutečnosti nerekonstruujeme fasádu budovy, pouze předěláváme a odstraňujeme parapet. Šířka dveří bude stejná jako šířka okna, potřebujeme k této přestavbě souhlas 2/3 vlastníků?

Potřebujete 100% souhlas vlastníků bytových a nebytových prostor v domě, neboť od vnější stěna domu, který je společným majetkem, k jehož nakládání je třeba jednomyslné rozhodnutí všech vlastníků.

Mohu nainstalovat dveře místo okna v obytné oblasti?

Záleží na tom, co máte na mysli. Obytný komplex Ruské federace. Článek 26. Důvody pro rekonstrukci a (nebo) přestavbu bytových prostor 1. Přestavba a (nebo) přestavba bytových prostor se provádí v souladu s požadavky zákona dohodou s varhanami místní samospráva(dále jen orgán provádějící schvalování) na základě svého rozhodnutí.

Je možné místo balkónu udělat zábradlí z podlahy a udělat z oken dveře?

Pouze se souhlasem správy. Podejte žádost na magistrát. A získat souhlas obou zasedání MKD, článek 44, 46 kodexu bydlení RF.

Je možné vyříznout dveře místo okna v obytném domě, čímž se vytvoří samostatný vchod v přízemí bez verandy. Byt se nachází ve městě Penza. Na jaké úřady se mám obrátit, pokud je to legální?

Dobrý den, článek 7.21. Porušení pravidel pro užívání bytových prostor 1. Poškození bytových domů, bytových prostor, jakož i poškození jejich zařízení, neoprávněná rekonstrukce a (nebo) přestavba bytových domů a (nebo) bytových prostor nebo jejich využití k jiným účelům - znamená varování nebo uložení správní pokuty občanům ve výši tisíc až tisíc pět set rublů. 2. Neoprávněná přestavba obytných prostor v bytových domech - znamená uložení správní pokuty občanům ve výši dva tisíce až dva tisíce pět set rublů. Viz text článku v minulém vydání Hodně štěstí a vše nejlepší.

Na tuto otázku (o technické proveditelnosti takové rekonstrukce vašeho domova) může odpovědět odborný stavebník. Obraťte se na odbornou organizaci, která má takového specialistu na zaměstnance.

Ahoj. S touto otázkou byste se měli obrátit na místní architektonickou kancelář. Tam dostanou povolení. Bude nutné dospět k závěru, že stav hl stavební konstrukce nebudou porušeny. Všechno nejlepší. Děkujeme, že jste si vybrali naše stránky.

Ahoj. K tomu je potřeba objednat plán rekonstrukce a získat stavební povolení od městské správy (od odboru architektury). Ale pro obytné prostory se takové povolení obvykle nevydává. Nyní, pokud bude byt převeden do nebytové kategorie a bude využíván jako kancelář, bude s největší pravděpodobností takové povolení vydáno. Bůh ti pomáhej.

Místo okna v nebytovém prostoru dát dveře - je nutný souhlas obyvatel celého domu nebo ne?

Netvrdíte, že používáte sedadla veřejné použití, tedy souhlas vlastníků nepotřebujete, ale je nutný souhlas s přestavbou prostor od obce.

Bydlím v 1. patře, dělal jsem to před 17 lety skleněné dveře místo okna nyní po 17 letech požadují odstranění těchto dveří a namontování okna! Byt je soukromý! Mají na to právo?

Ahoj. Ano, pokud jsou dveře instalovány bez povolení

Bydlela jsem s manželem v jeho bytě bez registrace, nechala jsem ho na opravu, udělala okna, dveře atd., vše je zapsáno na mé jméno, existují doklady a téměř veškerý nábytek je na mé jméno, mohu jít byt a vzít si jakýkoli nábytek, aniž byste se obrátili na soud.

Pokud to manželovi nevadí. Žili jste bez registrace. Sdílejte majetek.

Jde o to osobní vztahy, pokud jste již rozvedená, manželův byt, nesmí Vás pustit dovnitř, jelikož toto soukromý majetek, zbývá jen rozdělení majetku. Pokuste se vyjednat rozdělení před soudem uzavřením dohody.

Otázka: v 1 m2. v 1. patře (roh) udělat dveře místo okna. Je nutný souhlas obyvatel Je nutný převod do nebytové nemovitosti? Nebo ne. Projekt, koordinace s místními organizacemi. Město Gremjachinsk, oblast Perm. Pro prodejnu náhradních dílů. díly. Oleje a chemikálie jsou vyloučeny, pouze železo. Děkuju.

Ahoj! Je vyžadován souhlas obyvatel

Prosím, řekněte mi, jestli místo okna (východ z pokoje na ulici) dáme dveře. Je to považováno za přestavbu? Jen ten starý muž nemá jiný vchod, leze oknem do svého domu po žebříku. Byt pro více majitelů, postavili mu zeď a teď nemá žádný vchod ani východ.

ano, jedná se o přestavbu, je nutný souhlas správy Moskevské oblasti

Na vlastníky je třeba podat stížnost k soudu

V bytě 1 bylo vybouráno okno v kuchyni a na jeho místo byly vloženy dveře na lodžii. A baterie byly přesunuty z kuchyně na lodžii. Je možné a jak těžké je takovou přestavbu zlegalizovat?

musíte zaujmout stanovisko SES, BTI, vypracovat projekt přestavby a obrátit se na soud.

Mohu udělat? přídavné dveře místo okna v domě se 4 byty (uvažován bytový dům, byty mají pokoje), ale chci udělat další balkon.

Ahoj! Můžete, pouze se svolením všech spoluvlastníků.

Je možné odstranit okno v kuchyni směrem k lodžii a namontovat místo okna dveře?

můžete, v v tomto případě nemá vliv na nosné konstrukce a zamýšlené využití prostor

Je možné vybourat skříň pod oknem a dát na místo okna dveře?

Může. Pokud dostanete povolení.

V novostavbě je přístup na balkon - chtěl bych odstranit okno a dveře na balkon, ale místo nich (okna a dveře) dát posuvné dveře sklo-kov plast. Řekněte mi, potřebuji k tomu povolení a kde ho mohu získat?

K přestavbě obytných prostor budete muset získat povolení od čl. 29 Zákon o bydlení Ruské federace)

Obecně se jedná o přestavbu, povolení od Moskevského bytového inspektorátu.

Jak pronajmout byt firmě v přízemí, udělat místo okna dveře do ulice, legálně?

K tomu je potřeba předělat byt na nebytové prostory.

Ahoj. Nejprve získáte povolení k rekonstrukci od bytových a komunálních služeb nebo stavebního oddělení. Poté sepíšete s firmou nájemní nebo nájemní smlouvu. Pokud bytové prostory, tak pronájem.

Bydlím s vnukem v 1. patře rohový byt jak udělat samostatný východ na ulici místo okna-dveře, kde začít, kam jít.?

Jedná se o přestavbu bytu (nebo i rekonstrukci, dle projektu). Registrace přestavby je poměrně drahá a časově náročná. Musíte začít kontaktováním výboru kontrola stavby vedení města o povolení ke kolaudaci přestavby. Potřebné budou tyto doklady: Žádost o přestavbu ve formuláři, vlastnické doklady k bytu, projekt přestavby, technický pas bytu, písemný souhlas všech členů rodiny nájemce, závěr orgánu ochrany architektonických památek.

Pokud místo okna mezi kuchyní a balkonem uděláme dveře, jedná se o rekonstrukci?

Ano, jedná se o rekonstrukci.

Je to považováno za přestavbu, pokud chceme odstranit balkonové dveře spolu s oknem? To znamená, že se nedotkneme kamenné příčky, která je pod oknem! Jen otevřeme východ na lodžii. Potřebuji k tomu povolení?

S touto otázkou se musíte obrátit na Moskevský bytový inspektorát.

Telefonická konzultace 8 800 505-91-11

Hovor je zdarma

Dveře místo okna

Dům je ve společném vlastnictví. Jeden majitel si chce ve své zdi udělat místo okna dveře - východ do ulice, aby nechodil po společném dvoře. Jak to formalizovat, potřebuji souhlas ostatních vlastníků?

Dobrý den, milý návštěvníku stránek, bez vašeho souhlasu to nemůže udělat a vaše stěny se mohou zřítit, protože okno je umístěno v hlavní zdi. Hodně štěstí a vše nejlepší, s úctou, advokát Ligostaeva A.V.

Koupil jsem byt v cihlovém domě v 6. patře, místo okna udělali dveře pro přístup na lodžii, ale toto nebylo legalizováno. Co by měli dělat noví majitelé?

Pokud se rekonstrukce nedotkne nosné zdi, lze legalizaci provést pouze u soudu, protože práce již byly dokončeny. Pokud dojde k poškození nosné zdi, soud to zamítne a nařídí ji uvést do původního stavu. Za projektanty se můžete obrátit, pokud je pro vás obtížné určit, zda je nosná zeď dotčena či nikoliv. Soud bude ještě potřebovat jejich technický posudek.

Koupili jsme byt. V něm byly 1) odstraněny 3 vestavěné skříně, 2) místo okna vyrobeny dveře a kovové schodiště. Při kontrole a projednávání transakce s realitními kancelářemi nám ústně potvrdili, že vše bylo legalizováno.
Vzhledem k tomu, že jsme si vzali hypotéku a objednali posudek u odhadce, nebylo o pravosti dokumentů pochyb. Po transakci jsem si vyžádal posudek odhadce - nevšiml si (!) chybějících vestavěných skříní a přítomnosti železných dveří s železným schodištěm místo okna. Jaké následky a rizika nesu jako nový majitel a jak je mohu snížit na minimum?

Ahoj. Můžete to legitimovat sami. Po provedení stavební a technické zkoušky.

Mohu ve vícepatrové budově z panelů vyrobit místo okna dveře?

MŮŽETE, ale k tomu potřebujete 100% valné hromady všech vlastníků domu, jelikož zeď je společným majetkem bytového domu.

Sousedé v 1. patře odstranili okno a místo něj nainstalovali dveře, prořízli okenní otvor, čímž nikoho neinformovali a nepředložili žádné doklady k povolení. Jaké jsou naše činy?! Na koho se mám obrátit? Máme HOA.

Pro provedení kontroly se obraťte na inspekci bydlení nebo státní zastupitelství. Soudu uvést prostory do původní polohy. Musí existovat řešení architektury.

V koupelně je místo vany sprchový kout a v kuchyni je místo dveří na balkon a okna oblouk? Po zhotovení oblouku se lodžie zateplila, zasklela a zavěsil tam radiátor. Byt má nezávislé topení. Ohledně tohoto problému jsme kontaktovali ZISZ, odpověděli, že to není považováno za přestavbu. Také bych rád slyšel vaši odpověď. Je potřeba tyto změny bytu zanést do katastrálního pasu?

Pokud vám již odpověděli specialisté na ZISZ, tak v tomto oboru určitě nejsme odborníci. A jak provedete změny v katastrálním pasu bez uzavření specialistů na ZISZ,

Dobrý den! Výměna vodovodních armatur, dřezů, desek a potrubí za podobné parametry a účel, ale za předpokladu, že se jejich umístění nezmění, není sanace! Odpověděli jste správně.

Pokud byla při vytváření oblouku poškozena vnější stěna, pak se jedná o přestavbu, může vám administrace dát pokyny, abyste zeď vrátili do původní podoby.

Pěkný den vám. Pokud vám již specialisté na ZISZ odpověděli, pak vám jistě odpovědět nebudeme. Přeji hodně štěstí při řešení vašeho problému.

Podle Čl. 25 bytového zákoníku Ruské federace je přestavba obytných prostor změnou jeho konfigurace a rekonstrukce obytných prostor je instalace, výměna nebo převod inženýrských sítí, sanitárních, elektrických nebo jiných zařízení, které vyžadují změny. do technického pasu bytových prostor. Postup pro jednání zúčastněných stran, jakož i důvody pro rekonstrukci a (nebo) přestavbu bytových prostor jsou stanoveny čl. 26 Zákon o bydlení Ruské federace. Práce, které mohou zahrnovat tyto pojmy, jsou uvedeny v článku 1.7.1 Pravidel a norem pro technický provoz bytového fondu, schválených vyhláškou Státního stavebního výboru Ruské federace ze dne 27. září 2003 N 170. Zejména: přestavba obytných prostor může zahrnovat: stěhování a demontáž příček, přemístění a instalaci dveří, rozčlenění nebo sloučení vícepokojových bytů, instalaci dalších kuchyní a koupelen, rozšíření obytného prostoru díky pomocným prostorám, odstranění tmavých kuchyní a vstupů do kuchyně přes byty nebo obytné prostory, instalace nebo rekonstrukce stávajících zádveří. „V kuchyni byl místo dveří na balkon a okna vytvořen oblouk“ - zde jste odstranili část stěny pod tímto oknem - jedná se o rozšíření oblasti kvůli pomocným místnostem. Myslím, že byste si přesto měli pořídit nový technický plán a legitimizovat práci, kterou jste vykonali. Pokud máte nějaké dotazy, můžete zavolat.

Je možné namontovat místo okna dveře na lodžii (pod plastovým oknem rozebrat zdivo a osadit dveře a okno do podlahy)? lodžie nebude vytápěna. Dům je cihlový, byt je v 6. patře. Pokud to uděláte a pak to legalizujete v ZISZ, hrozí vám velká pokuta?
Je možné odstranit nenosnou příčku mezi kuchyní a pokojem tak, aby vznikla velká kuchyň-obývací pokoj? Zbývající 2 pokoje jsou oplocené dveřmi. Byt je nový, otevřený, cihlový dům, plynový sporák.

Dobré odpoledne. Chcete-li provést takovou rekonstrukci, musíte získat povolení od správy, k tomu musíte nejprve připravit projekt. Nebude možné ji legitimovat v ZISZ; ZISZ jednoduše provede měření a zohlední přítomnost nezákonné rekonstrukce v osvědčení o registraci bytu. Poté budete muset kontaktovat Správu s žádostí o legalizaci. V praxi to Správa obvykle odmítne, poté se budete muset obrátit s nárokem k soudu. Proto je lepší dělat vše legálně - a bude méně nervů a levnější. Stačí připravit projekt a získat povolení pro tento projekt od Správy.

Dotaz na osazení samostatného vchodu do obytného bytu v 1.NP osazením dveří místo okna lodžie (nikoli nosné stěny).
Totiž souhlas vlastníků domů. Kolik souhlasů je potřeba nasbírat? Budova je 2 roky stará (450 bytů) a není obsazena více než z poloviny.
Informace z trestního zákoníku - potřebujete 50% + 1 hlas (obtížně dosažitelné), z územního výboru - 100% (což není ani teoreticky možné).

Jelikož se bavíme o provádění konstruktivních změn na společném majetku, kterým jsou stěny domu, je nutné získat souhlas všech vlastníků. Pokud se neprodají všechny byty, lze se na chybějící části dohodnout s developerem.

Bohužel to s největší pravděpodobností nebude fungovat se samostatným vchodem je snížen, což znamená pgo art. 36 bytového zákoníku Ruské federace - je nutný souhlas VŠECH majitelů domů v domě.

Dobrý den. Vzhledem k tomu, že se jedná o změnu návrhu společného jmění všech vlastníků v souladu s § 36 bytového zákoníku, je nutné získat souhlas všech vlastníků bytových prostor.

Dobrý den. Bohužel, ale správně vám řekli, že v článku 36 zákona o bydlení je vyžadován souhlas všech vlastníků domů. Vše nejlepší a děkuji za návštěvu stránek.

Dobrý den! Mám nebytový prostor v 1. patře místo okna, potřebuji osadit vchodové dveře. Potřebují sousedé souhlas?

Dobré odpoledne. K rekonstrukci potřebujete především souhlas správy. K tomu je potřeba připravit projekt a podat administraci odpovídající žádost.

Pronajali jsme nebytové prostory v cihlovém domě, místo okna chceme udělat dveře, bez verandy. Jen kovové dveře. Ve skutečnosti nerekonstruujeme fasádu budovy, pouze předěláváme a odstraňujeme parapet. Šířka dveří bude stejná jako šířka okna, potřebujeme k této přestavbě souhlas 2/3 vlastníků?

Potřebujete 100% souhlas vlastníků bytových a nebytových prostor v domě, neboť dochází ke zmenšování vnější zdi domu, což je společný majetek, k jehož nakládání je třeba jednomyslné rozhodnutí všech vlastníků.

Mohu nainstalovat dveře místo okna v obytné oblasti?

Záleží na tom, co máte na mysli. Obytný komplex Ruské federace. Článek 26. Důvody pro rekonstrukci a (nebo) přestavbu bytových prostor 1. Přestavba a (nebo) přestavba bytových prostor se provádí v souladu s požadavky zákona dohodou s orgánem samosprávy (dále jen orgán provádějící schvalování) na základě jím učiněného rozhodnutí.

Je možné místo balkónu udělat zábradlí z podlahy a udělat z oken dveře?

Pouze se souhlasem správy. Podejte žádost na magistrát. A získat souhlas obou zasedání MKD, článek 44, 46 kodexu bydlení RF.

Je možné vyříznout dveře místo okna v obytném domě, čímž se vytvoří samostatný vchod v přízemí bez verandy. Byt se nachází ve městě Penza. Na jaké úřady se mám obrátit, pokud je to legální?

Dobrý den, článek 7.21. Porušení pravidel pro užívání bytových prostor 1. Poškození bytových domů, bytových prostor, jakož i poškození jejich zařízení, neoprávněná rekonstrukce a (nebo) přestavba bytových domů a (nebo) bytových prostor nebo jejich využití k jiným účelům - znamená varování nebo uložení správní pokuty občanům ve výši tisíc až tisíc pět set rublů. 2. Neoprávněná přestavba obytných prostor v bytových domech - znamená uložení správní pokuty občanům ve výši dva tisíce až dva tisíce pět set rublů. Viz text článku v minulém vydání Hodně štěstí a vše nejlepší.

Na tuto otázku (o technické proveditelnosti takové rekonstrukce vašeho domova) může odpovědět odborný stavebník. Obraťte se na odbornou organizaci, která má takového specialistu na zaměstnance.

Ahoj. S touto otázkou byste se měli obrátit na místní architektonickou kancelář. Tam dostanou povolení. Bude potřeba učinit závěr, že stav hlavních stavebních konstrukcí nebude ohrožen. Všechno nejlepší. Děkujeme, že jste si vybrali naše stránky.

Ahoj. K tomu je potřeba objednat plán rekonstrukce a získat stavební povolení od městské správy (od odboru architektury). Ale pro obytné prostory se takové povolení obvykle nevydává. Nyní, pokud bude byt převeden do nebytové kategorie a bude využíván jako kancelář, bude s největší pravděpodobností takové povolení vydáno. Bůh ti pomáhej.

Místo okna v nebytovém prostoru dát dveře - je nutný souhlas obyvatel celého domu nebo ne?

Netvrdíte, že užíváte veřejná prostranství, nepotřebujete tedy souhlas vlastníků, ale je nutný souhlas obce s přestavbou.

Bydlím v 1. patře, před 17 lety jsem místo okna dělal skleněné dveře, nyní po 17 letech požadují odstranění těchto dveří a namontování okna! Byt je soukromý! Mají na to právo?

Ahoj. Ano, pokud jsou dveře instalovány bez povolení

Bydlela jsem s manželem v jeho bytě bez registrace, nechala jsem ho na opravu, udělala okna, dveře atd., vše je zapsáno na mé jméno, existují doklady a téměř veškerý nábytek je na mé jméno, mohu jít byt a vzít si jakýkoli nábytek, aniž byste se obrátili na soud.

Pokud to manželovi nevadí. Žili jste bez registrace. Sdílejte majetek.

Jde o osobní vztahy, pokud jste již rozvedená, manželův byt, nesmí vás pustit dovnitř, jelikož je to soukromý majetek, zbývá jen dělení majetku. Pokuste se vyjednat rozdělení před soudem uzavřením dohody.

Otázka: v 1 m2. v 1. patře (roh) udělat dveře místo okna. Je nutný souhlas obyvatel Je nutný převod do nebytové nemovitosti? Nebo ne. Projekt, koordinace s místními organizacemi. Město Gremjachinsk, oblast Perm. Pro prodejnu náhradních dílů. díly. Oleje a chemikálie jsou vyloučeny, pouze železo. Děkuju.

Ahoj! Je vyžadován souhlas obyvatel

Prosím, řekněte mi, jestli místo okna (východ z pokoje na ulici) dáme dveře. Je to považováno za přestavbu? Jen ten starý muž nemá jiný vchod, leze oknem do svého domu po žebříku. Byt pro více majitelů, postavili mu zeď a teď nemá žádný vchod ani východ.

ano, jedná se o přestavbu, je nutný souhlas správy Moskevské oblasti

Na vlastníky je třeba podat stížnost k soudu

V bytě 1 bylo vybouráno okno v kuchyni a na jeho místo byly vloženy dveře na lodžii. A baterie byly přesunuty z kuchyně na lodžii. Je možné a jak těžké je takovou přestavbu zlegalizovat?

musíte zaujmout stanovisko SES, BTI, vypracovat projekt přestavby a obrátit se na soud.

Mohu udělat dodatečné dveře místo okna v domě se 4 byty (uvažováno o vícebytovém, apartmány mají pokoje), ale chci udělat další balkon.

Ahoj! Můžete, pouze se svolením všech spoluvlastníků.

Je možné odstranit okno v kuchyni směrem k lodžii a namontovat místo okna dveře?

můžete, v tomto případě to nemá vliv na nosné konstrukce a zamýšlené využití prostor

Je možné vybourat skříň pod oknem a dát na místo okna dveře?

Může. Pokud dostanete povolení.

V novostavbě je vstup na balkon - rád bych odstranil okno a dveře na balkon, ale místo nich (okna a dveře) namontovat sklo-kov plastové posuvné dveře. Řekněte mi, potřebuji k tomu povolení a kde ho mohu získat?

K přestavbě obytných prostor budete muset získat povolení od čl. 29 Zákon o bydlení Ruské federace)

Obecně se jedná o přestavbu, povolení od Moskevského bytového inspektorátu.

Jak pronajmout byt firmě v přízemí, udělat místo okna dveře do ulice, legálně?

K tomu je potřeba předělat byt na nebytové prostory.

Ahoj. Nejprve získáte povolení k rekonstrukci od bytových a komunálních služeb nebo stavebního oddělení. Poté sepíšete s firmou nájemní nebo nájemní smlouvu. Pokud bytové prostory, tak pronájem.

Bydlím se svým vnukem v 1. patře rohového bytu, jak mohu udělat samostatný východ na ulici místo okna-dveře, kde začít, kam jít?

Jedná se o přestavbu bytu (nebo i rekonstrukci, dle projektu). Registrace přestavby je poměrně drahá a časově náročná. Musíte začít tím, že požádáte stavební kontrolní výbor městské správy o povolení ke schválení přestavby. Potřebné budou tyto doklady: Žádost o přestavbu ve formuláři, vlastnické doklady k bytu, projekt přestavby, technický pas bytu, písemný souhlas všech členů rodiny nájemce, závěr orgánu ochrany architektonických památek.

Pokud místo okna mezi kuchyní a balkonem uděláme dveře, jedná se o rekonstrukci?

Ano, jedná se o rekonstrukci.

Považuje se to za přestavbu, pokud chceme odstranit balkonové dveře spolu s oknem? To znamená, že se nedotkneme kamenné příčky, která je pod oknem! Jen otevřeme východ na lodžii. Potřebuji k tomu povolení?

S touto otázkou se musíte obrátit na Moskevský bytový inspektorát.

01/06/2012

Historické budovy v Petrohradu jsou zarostlé neplánovanými schodišti vedoucími neplánovanými dveřmi do obchodů, barů a prádelny objevující se v přízemí. Kdo tohle všechno dovoluje?


R výsledkem je znetvořená fasáda

Již šest let sleduji poškození fasád starých domů v ulici Bolshaya Morskaya. Typickým příkladem byl dům 46.

V roce 1996 guvernér V. Jakovlev (který kdysi byl v Petrohradu) podepsal dva příkazy k převodu bytů č. 22 a 34 do nebytových budov pro kanceláře. V roce 2001, v srpnu a listopadu, se objevily další dvě zakázky a další dva byty, č. 5 a 27, se staly kanceláří a obchodním domem. Pak bylo mnoho různých věcí, prostory, které se staly nebytovými, mnohokrát změnily majitele a funkce, což nakonec vedlo k tomu, že fasáda domu byla zcela zdeformována. Vpravo od hlavního vchodu byly kdysi dveře do sklepa, schodiště a baldachýn, ale nyní je vše opuštěné a zabedněné. Vlevo od hlavního vchodu byly také proraženy dveře do sklepa, byl vyroben baldachýn, nejprve tam byla kavárna Taj Mahal, pak nějaký bar... Na baldachýn nad vchodem do baru na baru. vpravo je schodiště do mezipatra, vedoucí do další společnosti. Výsledkem je zohavená fasáda domu 46.

Není to architektonická památka, ale je to architektonická památka - nachází se vedle ní, č. 44 na ulici. Bolšoj Morskoj. A domy 43, 45, 47 stojící naproti, domy 43 a 45 (domy P.N. Demidova) navrhl O. Montferrand a dům 47 navrhla E.I. A v samotném středu tohoto souboru je fasáda domu 46 znehodnocena „soukromými vlastníky“, jako by to byla venkovská stodola, kterou lze podle přání přestavět.



Výstavba podkroví v ulici Gagarinskaya, 1

Fotografie pořízené Alexandrem Makarovem ukazují dům 6 na Gagarinské ulici. V létě 2010 přibylo na fasádě jedno schodiště. V dubnu 2012 už byly dva. Schodiště se množí, fasáda se stále více hyzdí.

Dům 6 opět není chráněným objektem kulturní historie, ale přímo naproti se nachází dům 3 - palác N. A. Kusheleva-Bezborodka, památka federálního významu. Mimochodem, v roce 2012 se škody přímo dotkly - vedle stojí budova 1, dům G. A. Kusheleva-Bezborodka, obrácený k nábřeží. Kutuzov a je architektonickou památkou federálního významu, která se nyní začala barbarsky rekonstruovat. Budova byla obsazena již v roce 1995, a jak je uvedeno v právě distribuovaných materiálech skupiny ERA, „prohlídkou na místě bylo zjištěno, že na předním křídle budovy se staví dvoupatrové podkroví. objektu 1, což vede k hrubému zkreslení celkového objemově-prostorového řešení památky...“*.



Vchod do suterénu zabíral polovinu chodníku na Bolshaya Konyushennaya, 2

Další fotografie A. Makarova ukazuje pohled na dům 2 na ulici Bolshaya Konyushennaya. Byla vybudována jáma značné hloubky a rozlohy a postaven plot. K tomu nevzhlednosti a poškození fasády, to vše stavební výrobek téměř úplně ovládl chodník. Na fotografii je kandelábr, který je vůči jámě s působivým plotem tak umístěn, že po takovém chodníku již není možné vozit kočárek s dítětem nebo invalidou. A je zcela zřejmé, že oprávnění k přihlášení zařízení suterén byl podán v rozporu s pravidly zlepšování.

Jedná se o estetický a krajinářský aspekt. Jsou ale i jiné, například domácí – hluk, vibrace, pachy. Když jsou pod obytnými byty bary, restaurace, kavárny, galerie atd. - obyvatelé se stávají nepohodlnými. Proto v posledních letech Jednou z nejtypičtějších stížností občanů byla stížnost související s převodem bytových prostor na nebytové prostory.

Na základě vyjádření občanů napsal poslanec Legislativního shromáždění Alexej Kovalev poslaneckou žádost guvernérovi Petrohradu (ze dne 24. února 2012). S přihlédnutím k velkému společenskému významu problému jej podrobně převyprávím, protože tento dokument za prvé dobře vysvětluje občanům jejich práva, za druhé nastiňuje řadu dokumentů souvisejících s problémem, za třetí ukazuje stávající soudní praxi, z něhož vyplývá, že nejprve okresní správy, a poté soudy rozhodují nikoli ve prospěch občanů, tzn. provádět protilidovou politiku.

Píše náměstek Kovalev

Alexey Kovalev napsal, že obdržel řadu žádostí od vlastníků prostor v bytových domech se stížnostmi na postup regionálních meziresortních komisí (IMC) ke schválení projektů souvisejících s uspořádáním samostatných vchodů do nebytových prostor v prvních patrech, jakož i jako v suterénech a soklech bytové domy. Takové samostatné (nebo další) vchody jsou obvykle vybaveny na místě okenní otvory v bytových prostorech převáděných (volitelně - plánovaných k převodu) do nebytových prostor za účelem jejich komerčního využití...

V souladu s Pravidly pro údržbu a opravy fasád budov a staveb v Petrohradě akce související s instalací nebo změnou vzhled okna nebo vstupy jsou povoleny po dohodě s vlastníky budov a staveb.

Získání souhlasu vlastníků ve skutečnosti vyžaduje jak zákon o bydlení Ruské federace (čl. 36 odst. 1 pododstavec 3), tak i Pravidla pro udržování společného majetku v bytový dům, schváleného nařízením vlády Ruské federace ze dne 13. srpna 2006 č. 491. Jelikož se v něm říká, že nosné konstrukce bytový dům(včetně základů, nosné stěny nosné sloupy apod.) patří do společného sdíleného vlastnictví.

Okresní správy, jednající jménem Petrohradu - vlastníka prostor ve stejném bytovém domě, účastníka práva společného sdíleného vlastnictví společného majetku, však netrvají na povinném dodržování těchto pravidel.

Okresní soud Vasileostrovskij v Petrohradu tak dne 20.1.2012 projednával občanskoprávní spor o pohledávku jednoho z vlastníků prostor bytového domu č. 37 na 12. řadě V.O stejnou budovu prohlásit za nezákonné jednání posledně jmenovaného instalovat vchod na místě s okenním otvorem v přední fasádě domu. Rozhodnutí soudu uvedené požadavky zamítlo. Z materiálů případu je zřejmé, že rozhodnutí Ministerstva vnitra o schválení projektu bylo učiněno bez souhlasu všech vlastníků prostor domu.

Tento příklad je velmi typický. Stížnosti vlastníků na okresní správy ve většině případů zůstávají neuspokojené, včetně odkazu na část 2 článku 40 zákoníku bydlení Ruské federace - i když to nemá nic společného s případem. Norma tohoto článku stanoví, že při provádění sanace a rekonstrukce prostor není nutný souhlas vlastníků prostor bytového domu, s výjimkou případu, kdy taková rekonstrukce není možná bez přístavby části společné nemovitosti. v bytovém domě.

Organizace samostatných vstupů do prostor v 1. patře je však spojena s demontáží parapetního zdiva v hlavních fasádních stěnách, tedy jde o zásah do společného majetku domu.

Z odpovědí úředníků okresních správ je zřejmé, že oni ani MEK MČ nepovažují výstavbu samostatných vchodů za provoz se společným majetkem bytového domu, a proto projekty na takové práce schvaluje MEK v r. absence souhlasu ostatních vlastníků prostor.

I když existují rozhodnutí valných hromad vlastníků bytových domů o odmítnutí tkz. investorů do výstavby dalších vjezdů a oznamování takových rozhodnutí okresním správám, ty stále koordinují projekty na vybavení jednotlivých vjezdů.

V důsledku toho náměstek Kovalev požádal guvernéra, aby ho informoval, zda to považuje za nutné:

Zorganizovat přezkoumání a zobecnění praxe koordinace projektů souvisejících s uspořádáním jednotlivých vjezdů okresními mezistátními komisemi;

Změnit předpisy o MEC okresu, které jim umožní schvalovat takové projekty po obdržení rozhodnutí valné hromady vlastníků.

Zde není co komentovat kromě jedné nuance.

Na jedné straně máme „Pravidla pro údržbu a opravy fasád budov a staveb v Petrohradě“, schválená nařízením vlády Petrohradu ze dne 14. září 2006 č. 1135, podle kterého dotčené úkony jsou povoleny v souladu s konstrukční řešení, dohodnuté s vlastníky budov a staveb.

Na druhou stranu jsou v platnosti Předpisy o okresu MEC, schválené nařízením vlády Petrohradu ze dne 2. 4. 2005 č. 112, a zde do pravomocí MEC patří schvalování projektů na instalaci dodatečných vstupů do nebytových prostor bytového domu beze změny účelu nebytových prostor a není nutná koordinace s vlastníky budov a staveb.

Zdá se, že existuje rozpor. Ve skutečnosti neexistuje žádný rozpor a oba dokumenty by se měly používat společně. Neexistuje totiž žádný dokument, který by rušil nebo omezoval práva vlastníků.

Ale předstírají, že „Pravidla pro údržbu a opravy fasád budov a staveb v Petrohradě“ s takovými případy nemají nic společného.

Odpovídá viceguvernér Kozyrev

Viceguvernér Sergej Kozyrev odpověděl náměstkovi jménem guvernéra. Jeho výchozí tezí je, že problematiku převodu bytových prostor na nebytové prostory upravuje čl. 22 - 24 zákoníku bydlení (LC) Ruské federace a vyčerpávající seznam dokumentů je uveden v čl. 23. „Udělení souhlasu vlastníků prostor,“ zdůraznil Kozyrev, „čl. 23 není stanoveno, proto požadavek oprávněného orgánu na poskytnutí takového souhlasu bude nezákonný.“

Toto je příklad typického byrokratického balancování. Ve skutečnosti v čl. V § 23 bytového zákoníku je uvedeno, že za účelem převodu bytových prostor na nebytové prostory předkládá žadatel okresu MEK pět dokumentů. Včetně „připraveno a provedeno v předepsaným způsobem projekt rekonstrukce."

Zde by měl být obsažen souhlas vlastníků, neboť „Pravidla údržby a oprav...“ stanovují postup přípravy a zpracování projektů, a to včetně souhlasu vlastníků.

Takže ve skutečnosti je vše jednoduché: viceguvernér Kozyrev se ve své odpovědi snaží hájit nezákonné praktiky okresních mezikrajských komisí, správ a soudů. A tady je to zvláštní: moc ve městě se změnila, ale válka mezi úředníky a lidmi úspěšně pokračuje staré schéma.

Dále se Sergej Kozyrev ponořil do problému souvisejícího s uměním. 36 a 40 bytového zákoníku. Stručně řečeno, mluvíme o následujícím. Pokud se při převodu bytových prostor do nebytových prostor nezmenšuje velikost společného jmění vlastníků bytů v bytovém domě, pak se jejich souhlas se změnami nevyžaduje. Pokud se sníží, je to nutné. Řekněme, že si zřídili obchod v suterénu budovy. Suterén je společným majetkem. A pak je potřeba souhlas všech vlastníků. Nebo pro zřízení obchodu se chytne část chodby nebo schodiště...

Kozyrev však zdůraznil, že „pokud projekt přestavby počítá s instalací samostatného vchodu a takové zařízení není možné bez použití společného majetku vlastníků prostor v bytovém domě, souhlas všech vlastníků s takovou přestavbou a (nebo) není nutná rekonstrukce.“

Pan Kozyrev přitom delikátně opomněl fakt, že zeď domu je také vždy společným majetkem všech vlastníků bytových prostor bytového domu a přeměnu okenního otvoru na dveřní jistě provází odstranění části zdi. Kozyrev se tomuto bodu nejprve jednoduše vyhnul a poté s odkazem na soudní praxi absurdně prohlásil: „Instalaci dveří z okna bez jeho rozšíření nelze interpretovat jako provedení rekonstrukce.“

Viceguvernér Kozyrev tak ve své odpovědi argumentoval tím, že dveře lze vyrobit z okna v prvním patře domu bez rozšíření otvoru ve zdi. Něco, co jsem nikdy neviděl, je, že pro instalaci dveří do obchodu vytvořeného z rezidenčního bytu v prvním patře budovy nebylo nutné zvětšovat okenní otvor.

Na konci své odpovědi pan Kozyrev z nějakého důvodu napsal, že podle článku 3.1.2 „Pravidel pro údržbu a opravy fasád budov a staveb v Petrohradě“ není nutné získat souhlas vlastníků prostor v bytovém domě.

Přičemž uvedený odstavec říká následující: „Úkony související s výstavbou, rekonstrukcí, eliminací vjezdů... instalací návrhy dveří, baldachýny... uspořádání schodišť a jam... nutno dohodnout... s vlastníky budov a staveb.“

Proč bylo nutné napsat přímou lež, ví jen sám Kozyrev.

Předpisy a podkroví

Mimochodem, o něco dříve - v prosinci 2011 - na stejné otázky Kovalevovi odpovídal dnes již bývalý viceguvernér Roman Filimonov.

Vzhledem k tomu, co udělali s fasádami petrohradských domů, je obzvláště úsměvné číst takové úvahy od Filimonova jako: „Není dovoleno... přidávat schody a přístřešky, které narušují kompozici a historický vzhled fasád, odstranění historických dveřní křídla...“ Zároveň musel úředník konstatovat, že „podstatná část změn historických fasád budov je výsledkem neoprávněné činnosti občanů a právnické osoby... vyrobené v mnoha případech v době před schválením Zákona a Pravidel.“

Je pozoruhodné, že „Pravidla“ zmíněná Filimonovem byla přijata 14. září 2006 a v letech 2009 - 2010 a 2011 - 2012 se objevily ošklivé schody, narušující kompozici a historický vzhled fasády budovy 6 na ulici Gagarinskaya.

Ve stejném dopise od Filimonova jsou zmíněny „Architektonické a umělecké předpisy Něvského prospektu“, schválené nařízením KGA ze dne 28. května 2010. Podle bodu 2.2.7 tohoto dokumentu „na území OZ-1 je povoleno instalovat atiky na přední budovy bez změny konfigurace střechy (je povoleno zvýšit výšku hřebene o 1 m, na budovách ve vnitrobloku s částečnou změnou konfigurace střechy). V tomto ohledu vyvstává otázka: co dělat s podkrovím budovy na rohu ulic Něvského a Karavannaja, která se začala stavět po přijetí nařízení a která jasně počítá se zvýšením hřebene střechy o více než jednu metr? Nadále chodit se sklopenou hlavou a ničeho si nevšímat?

* Ve stejných materiálech skupiny ERA je zaznamenán zajímavý detail: „Území památníku je pod vrstveným zabezpečením. I vybavení zhotovitele u vjezdu nejprve projde vnějším plotem, poté se vrata zamknou a teprve poté se otevřou vedlejší vrata, přímo pro vstup do pozemku.“.

Michail ZOLOTONOSOV

CHLÉB JE HLAVOU VŠEHO! Eh! Vznášející se, nejsi stejný, neukousni si kousek mého a nepij z mého poháru. Zničíš to, jdi a vzlétni. Vezmeš veškerou mou sílu svými ústy. Uděláš mě slabým.

Nakrájená nebo zlomená strana chleba by měla být umístěna uvnitř stolu. Stejně tak rozhodně nemůžete dát kovrigu nebo kalach tak, aby „spodní“ [spodní] kůra směřovala nahoru. V prvním případě bude chleba málo a ve druhém budou v příštím světě [ďáblové] drženi hlavou dolů.

Při rozdělování rodiny [rodinné dělení] nejstarší krájí bochník žitného chleba na krajíce podle počtu mužů, kteří se v rodině dělí nebo existují. Oddělující se osoba si vezme svou část a odstoupí od stolu. Ženy nalijí hnětací směs a odeberou jejich části.

Za starých časů byl zvyk nezničit večer celý bochník chleba. Řekli, že „koberec spí“.

Nemůžeš šťouchnout do chleba vidličkou - v příštím světě ho [ďáblové] zvednou vidličkou.

V RODINNÉM ŽIVOTĚ. Nemůžete dítě položit nebo posadit na stůl - stane se rozmarným.

Nemůžete chytit dítě za nohy - mohlo by to pro něj být špatné - brzy nebude moci chodit.
Když nevěsta prochází uličkou, musí si pod levou patu umístit stříbrnou minci, což znamená, že nebude potřebovat peníze, když se vdá.

Během nemoci byste si neměli sundávat košili, kterou jste měli na sobě, když jste onemocněli, jinak nemoc brzy nezmizí.

Za nebožtíka se do rakve vkládá koudel a někdy i čisté lněné vlákno, aby v zemi leželo měkčí.

NÁBOŽENSTVÍ A CÍRKEVNÍ SVÁTKY. Obyvatelé Ruska se modlí. Ale my, Cheldoni, je neznáme [modlitba]. V naší rodině je sedm lidí a Ivan je jediný, kdo zná „Otce“ a „Pannu Marii“.

Po Velikonocích až do Trojice nemůžete nic vyhodit z okna - tam stojí Kristus - "aby mu neublížil."

Večer před svátky byste neměli zametat chatu a vyhazovat z ní odpadky. Majitelé nebudou mít bohatství.

Nemůžete se natáhnout na lavici nohama směrem ke svatyni - Bůh vám vezme moc.
Každý svátek nutně začíná den předem západem slunce a také končí západem slunce. Předvečer svátku se nazývá „večeře“.

(Folklór regionu Angara počátku 20. století // Living Antiquity: Journal of Russian folklore and traditional culture. –Novosibirsk, 2000. č. 2. S. 45-46.)



MLUVTE O JENISEJSKÝCH STAROBĚCH

CHALDONSKÁ ŘEČ"

Slavného vědce a badatele sibiřské oblasti P. A. Rovinského se jednou jeden staromilec z Transbajkalu zeptal: „Co to je? Neznáte nejběžnější ruská slova, jste cizinec? „Chaldon“ byl ohromen, že „muž z Ruska“ nezná „nejobyčejnější ruská slova“:

Zontuglo - hloupý, stařec, kouř - naopak,

Kuryagashka je jarní beránek, khanazany je plešatý.

Kanturga - sáček na tabák,

Výsledek výzkumu P.A. Rovinskij začal „Poznámkami a slovníkem sibiřského nářečí“, uveřejněným ve Zprávách sibiřské pobočky Ruské geografické společnosti v roce 1873. O sibiřském nářečí se říká: „Sibiřský dialekt pocházel ze severoruštiny, ale dvě stě let nejednoty, zcela jiné historické podmínky... daly originální směr. Mluvit východní Sibiř má speciální fonetiku a mnoho jedinečných gramatických tvarů. Slovník obsahuje více než 3000 místních slov, která nejsou známá v obecném ruském jazyce.

Ale zpět v první polovině 19. století. A.P. Stěpanov, první jenisejský guvernér, o staromilcích napsal, že „jejich pokárání je mírnější a jejich rozhovory jsou zdvořilejší... Rolnická žena říká „Ty“ svému příteli. Říkají: „Ahoj, brácho!

Jiní badatelé také věnovali pozornost zdvořilosti jejich adresy a zvláštnosti dialektu Sibiřanů, například: po kýchnutí ve směru Transbajkalští Sibiřané říkají: "Ubrousek vaší Milosti!" Kýchač děkuje: "Krása tvé milosti!"

Je třeba zdůraznit, že pro celou Sibiř neexistoval jediný dialekt, každá lokalita měla své vlastní charakteristiky. Sibiřan však snadno rozuměl Sibiřanovi, protože mnoho slov a celých výrazů sloužilo ke komunikaci mezi „jejich vlastními“. V provincii Yenisei dokonce vyjádřili počet místními slovy:

Jedna je jedna, plácání jsou čtyři,

Prázdný - sedm, pár - dva,

Chivildy - pět, podle současnosti - osm,

Yerakhty - tři, Evoldy - šest,

Dákiním je devět, včkinům deset.

Slova místního původu označovala většinu nářadí a domácích potřeb, plemena hospodářských zvířat a předměty selského statku, minulé i budoucí dny. Mnoho původně „velkoruských“ slov bylo upraveno. Jenisejští Sibiřané často nahrazovali některá písmena jinými, „vyhazovali“ jednotlivé zvuky při vyslovování. Například: pane - mistr, gumaga - papír, šlechtic - ví, hry - hrajeme si, ghúlové - chodíme; nebo „sch“ na „shsh“ - chashsha, shshavel, shshikolda.

Mnoho slov bylo použito s dodatkem - chi: pomoc. odlehčit, přetáhnout, upéct, řezat, starat se; a s dodatkem - ka: na-ka, take-ka, no-ka, jít ven-ka, najít-ka atd.

Koncovky byly vyřazeny: jednoduchý, vysoký strom, hladká cesta, bílý kožich atd. Mnoho slov se v minulosti objevilo jako důsledek „drsného“, drsného způsobu života: řev - křičet, struma, slintat - jíst, zuby - hrubý, chubrychnut - upast atd. V podmínkách vyhraněného individualismu a zesměšňování neřestí byla přirozená tato slova: nadávat - hloupě křičet, hledat chybu - pomlouvat, smrkat - plakat, pomlouvat - rušit atd.

Zvláštní roli při formování starodávného dialektu sehrála slova, fráze a výslovnost obyvatel severních provincií evropského Ruska.

MLUVÍ SLOVNÍK STAROVĚKŮ

PRIENISEI REGION

Je to důležité – mezitím

Azoino - těžké

Azyam - vlněný arménský

Pojď - jdeme

Anbar - stodola

Anadys - tedy

Ariasina - tenká tyč, palice

Odolávat - vzdorovat

Badazhok - vycházková hůl

Karmínově - červená

Bazan - křik, řev

Balagan - chata

Balda - šlehač

Baskicko - nádhera

Bastryk – útlak na voze sena

Boty - holínky

Bayat - mluvit

Těhotenství je náruč

Milost – hojnost

Požehnaný – neklidný

Smilnit — toulat se

Boží oblouk - duha

Botalo - „zvonek“ krávy

Mluvit nemá cenu mluvit

Lhát - lhát

Čelisti - rty člověka (posměšně)

Buzz - opij se

Autobus - slabý déšť

Kloktání – hraní si s vodou

Mumlat – mumlat

Buzz - jez hltavě, neupraveně

Existovat - zmrazit (existovat)

Bystrukha - energická žena

Vazhnya - stodola se seníkem

Toulat se - prokrastinovat

Brew - zásobování potravinami

Varnak - zločinec, odsouzenec

Vengat - plakat

Pružinové - potrhané

Uvítání - obecně: vstřícnost, zdvořilost a upovídanost

Vetlyanui je živý a upovídaný, přátelský člověk

Bolí to - opravdu

Já jaro - minulé jaro

Vitushka - preclík

Vitsa - tyč, tyč

Starat se - starat se o děti

Napětí - absorbovat vlhkost

Volokchi - táhnout

Ječet – křičet

foukání - prohlubování v blaženosti u kořene stromu

Vyzhiga je ztracený muž, který všechno promrhal a je schopen nejrůznějších špinavých triků.

Vytaraska - brýlový

Věž - strop, podkroví domu

Výtník je flákač

Dělat hluk - dělat hluk

Smát se – vysmívat se, smát se

Galitsa - palčáky

Galama je nemotorný člověk

Kůra - volání

Glezky - kluzký

Glubnik - západ

Glyza - hromada, hrudka

Počkat - počkat

Uklidnit - uklidnit

Homoyun je pilný muž v domácnosti a rodině

Gorlopan (bawler) - hlasitý, hlučný člověk, který se snaží převzít vládu křikem

Rty jsou houby

Gubnik - houbový koláč

Guzno - taška

Dělat hlasitý hluk - křičet sprostě

Dakha - kozí kožich

Dennoi je darebák

Diviltse - malé zrcátko

Dokuka - žádost

Domovina - rakev

Buďte napřed – první

Dorodno - hodně

Dokončit - udělat

Je toho dost

důkladný - chytrý, dosahující všeho svou myslí; nejvyšší stupeň inteligence

Drynnoshshepina - hubená dlouhá dívka, žena

Durnichka - hloupost, nevědomost, nedostatek vzdělání, špatné návyky

Duyka - sníh s větrem.

Ucpaný - páchnoucí

yewon che - to je to...

Strouhané - čerstvé

Eman - koza

Enchit - plakat

Erepenya - nevrlý člověk

Dospět - nadávat

Vrnět se – vytrvat

Zdvořilý člověk - slušný člověk

Pečeně - pomeranč

Zharovy - hubený, hubený

Zhban - dřevěný hrnek

Želé - čistí

Zhirnik - lampa

Kdysi dávno - lakomý, lakomec

Výkrm - spokojený život

Zhurba - nevrlý

Zaberegi - okraje ledu blízko břehu

Zavorot - obrat řeky

Včera - den třetí

Ihned – okamžitě

Zarot (zarod) - kupka sena

Ráno - zítra

Zenki - oči

zaturan - mouka smažená na oleji

Zehlo - široké hrdlo

Zimuji - minulou zimu

Zosky - tvrdý, silný

Pohled – pohled

Zyuzya - opilci

Dělat potíže – dělat potíže

Imálové jsou milovníci slepých mužů

Ilimka - člun

Strach - strach

Provozovatelný - prosperující

21.03.2011, 23:33



22.03.2011, 00:54

Napište stížnost na inspekci bydlení, státní zastupitelství a Rospotrebnadzor.

22.03.2011, 01:02

promiň! Upozorněte mě - co a kdy se změnilo v legislativě - ohledně převodu bytových bytů do nebytového fondu?

22.03.2011, 01:16

Podle kap. 3 a kap. 4 Zákon o bydlení Ruská federace Orgán samosprávy nemá právo při rozhodování o úpravě, přestavbě bytových prostor, převodu bytových prostor na nebytové prostory přihlížet k souhlasu nebo nesouhlasu vlastníků a uživatelů jiných prostor v bytovém domě, nebo nebytových prostor na bytové prostory.

22.03.2011, 01:17

Tady jsem se trochu vyhrabal

Pravidla čl. 23 a 26 bytového zákoníku Ruské federace, aniž by vyžadovaly souhlas valné hromady vlastníků prostor v bytovém domě, jsou v rozporu s čl. 44 RF Housing Code z následujících důvodů:
- rekonstrukce bytového domu (včetně jeho rozšíření nebo nástavby), výstavba přístavků a jiných budov, staveb, staveb, oprava společné věci v bytovém domě musí vycházet z rozhodnutí valné hromady vlastníků prostor v bytě budova (ustanovení 1, část 2 čl. 44 bytového zákoníku Ruské federace);
- do působnosti valné hromady vlastníků prostor patří rozhodování o limitech užívání pozemek, na kterém se bytový dům nachází, včetně zavedení omezení jeho užívání, převodu společného majetku v bytovém domě do užívání (odstavce 2 - 3, část 2, článek 44 bytového zákoníku Ruské federace).
Také podle Čl. 137 bytového zákoníku Ruské federace, v případech, kdy to neporušuje práva a oprávněné zájmy vlastníků prostor v bytovém domě (tj. není to v rozporu s rozhodnutími přijatými v souladu s článkem 44 bytového zákoníku Ruská federace), společenství vlastníků domů má právo:
1) poskytnout k užívání nebo omezenému užívání část společného majetku v bytovém domě;
2) v souladu s požadavky zákona předepsaným způsobem nastavět, přebudovat část společné nemovitosti v bytovém domě.

22.03.2011, 01:19

z čehož usuzuji, že bez souhlasu vlastníků bytového domu s rekonstrukcí prostor nemají právo na vytvoření druhého vchodu se schodištěm. Taky už přemýšlím o prohlídce bydlení))

22.03.2011, 02:34

Je možné takové povolení získat bez souhlasu vlastníků?

Nebo možná bylo rozhodnutí přijato poté, co se schůzka konala v nepřítomnosti?

22.03.2011, 03:09

22.03.2011, 08:50

na názoru vlastníků nezáleží, musí být usnesení o převodu do nebytového fondu ze správy, teprve potom lze udělat dveře

rozesmál mě :)))

22.03.2011, 12:11

Dnes jsem od předsedy HOA zjistil, že prý před rokem proběhlo nepřítomné hlasování (a nikde o tom nebylo ani upozornění) a majitel nasbíral 2/3 hlasů. Bylo obdrženo povolení vyříznout dveře. Myslím, že předseda neříká všechno, protože... Myslím, že také dostal „své“. ALE podám podnět na bytovou inspekci, ať to prověří.

22.03.2011, 12:14

na názoru vlastníků nezáleží, musí být usnesení o převodu do nebytového fondu ze správy, teprve potom lze udělat dveře

A co čl. 44? LCD?

22.03.2011, 12:37

Proč by měl být kadeřník u vás doma problém?
Kácení vnější stěna hrozí zřícením domu?

22.03.2011, 12:42

22.03.2011, 12:51

Odborníci, řekněte mi. Situace je taková:
Bydlíme v malém 3-vchodovém desetipatrovém cihlovém domě, stáří 4 roky. Máme HOA. Majitel bytu v 1. patře se rozhodl, že si ze svého dvoupokojového bytu udělá kadeřníka. Na schůzi HOA, která se konala před 4 lety, bylo většinou hlasů rozhodnuto, že HOA je proti nebytovým skladům v domě a proti kadeřníkovi. Nyní se změnila legislativa a nikdo se nás jako vlastníků bytů v bytovém domě (členů HOA) neptá. Na rekonstrukci bytu se pracuje již 2 měsíce. Nyní se chystají proříznout vstupní dveře (druhé) z okna bytu do ulice (podél obvodové zdi).
Nabízí se ale otázka: Jak víte, zda je to legální? Dostali k tomu povolení a kým? Jsou povinni na požádání poskytovat tyto informace členům HOA a předsedovi? Je možné těmto akcím zabránit a pozastavit je ze zákonných důvodů?

Právě jsme vyhráli soudní spor v podobné věci...

22.03.2011, 13:44

Článek 22 kodexu bydlení RF se změnil.

22.03.2011, 14:00

Článek 22 kodexu bydlení RF se změnil.

Když? v únoru jsme vyhráli.

22.03.2011, 14:20

Nemůžu teď něco najít

22.03.2011, 14:56

Nyní připravujeme stížnost. Jak se ukazuje, spousta lidí s tímto kadeřníkem není spokojená. Existují aktivisté, kteří již připravili stížnost na státní zastupitelství. Myslím, že případ půjde k soudu.

22.03.2011, 14:57

Právě jsme vyhráli soudní spor v podobné věci...
kdy se změnila legislativa?

Řekněte nám více o své zkušenosti?

22.03.2011, 14:58

Ano, jde mi především o bezpečnost. Všichni víme, jak do sebe všechny tyto přestavby a přestavby zapadají.
Po nějaké době může majitel tento prostor prodat a může tam být něco jiného (palačinkárny, vinárny, podzemní kasina atd. atd.).

Pokud jsou dveře vyrobeny v místě okenního otvoru, bezpečnost tím nijak neutrpí.
Nosné konstrukce zůstávají beze změny. Pokud jde o zbytek, majitel si může dělat, co chce (samozřejmě se souhlasem správy). Tady máme přízemí Nejprve jsme otevřeli obchod s potravinami, vše bylo v pořádku. A nyní pitný podnik se vším, co k tomu patří, doslova a do písmene. Takže pokud existuje kadeřník, radujte se.